T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
T.C.
MAZGİRT KAYMAKAMLIĞI
İMZA YETKİLERİ
YÖNERGESİ
10/09/2021
BİRİNCİ BÖLÜM
GENEL ESASLAR
AMAÇLAR
Bu Yönerge ile Mazgirt Kaymakamlığına 5442 Sayılı İl İdaresi Kanunu ve diğer kanunlarla verilen görevlerin Kaymakam veya Kaymakam adına belirli bir iş bölümü halinde yerine getirilmesi ve imza yetkililerinin belirlenmesi, hizmette verimli, hızlı ve doğru bir akışın sağlanması, bürokratik işlemlerin en aza indirilmesi, görev ve sorumluluk duygusunun alt kademelerle paylaşılarak güçlendirilmesi ve daha sağlıklı kararlar alınarak yürütülmesi amacıdır.
KAPSAM
Bu yönerge, 5442 Sayılı İl İdaresi Kanunu ve diğer ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde Kaymakamlık ve bağlı birimlere ait iş bölümü ile Kaymakamlığa bağlı olarak hizmet yürütmekte olan tüm daire, müdürlük, kurum ve kuruluşların, yürütecekleri iş ve işlemlerde ve yapacakları resmi yazışmalarda kaymakam adına imza yetkisinin kullanılmasının usul ve esaslarım kapsar.
HUKUKİ DAYANAK
Bu Yönerge;
TANIMLAR
Bu Yönergede yer alan;
Yönerge |
: Mazgirt Kaymakamlığı İmza Yetkileri Yönergesini, |
Valili |
: Tunceli Valiliğini, |
Kaymakamlık |
: Mazgirt Kaymakamlığını, |
Kaymakam |
: Mazgirt Kaymakamı, |
İlçe İdare Şube Başkanları : Bakanlık ve Genel Müdürlüklerin ilçe merkezindeki teşkilatının başında bulunan birinci derecedeki yetkili amiri (Müdür, Komutan, Müftü gibi)
Birim : Bakanlıkların kuruluş kanuna göre İlçe teşkilatında yer alan kuruluşları ve alt hizmet birimlerini,
Birim Müdürü : Bakanlıkların İlçe Teşkilatında görev yapan ve İlçe İdare Başkanının sorumluluğu altında çalışan yöneticileri ifade eder.
İlçe Personeli : Bakanlık ve Genel Müdürlüklerin İlçe Teşkilatında çalışan amir ve memurlarını ifade eder.
YETKİLİLER
İLKE VE USULLER
1. İmza yetkilerinin sorumlulukla, dengeli, eksiksiz ve doğru olarak kullanılması esastır. İmza yetkisi devredilen her kademe yöneticisine sorumluluğu derecesinde bilmek durumunda olduğu konular üzerinde aydınlatıcı bilgi verilecektir.
10.Bütün Yazışmalar, 10 Haziran 2020 tarih ve 31151 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren “Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Esas ve Usuller hakkında Yönetmenlik” hükümlerine uygun olarak yapılacaktır.
11.Atama onayları, ilgilinin mevcut görev yeri ve atanacağı yerdeki personel durumunu belirtir bilgi notu ile sunulur,
13.İdare başvuruların doğrudan kamu hizmetini sunan birime yapılmasını ve ilk kademede sonuçlandırılmasını sağlamak için gerekli tedbirleri alır.
14.Bütün birim amirleri, kendi konuları ile ilgili olan dilekçeleri doğrudan doğruya kabul etmeye, konuyu incelemeye ve eğer istenen husus mevcut bir durumun beyanı veya yasal durumun açıklanması ise bunu dilekçe sahiplerine yazılı olarak bildirmeye yetkilidir. Kendisine başvurulan birim amirleri konunun incelenmesini ve çözümünü kendi yetkisi dışında görürse, dilekçe Kaymakama sunulacak alınan talimata göre gereği yapılarak, dilekçeye yasal süre içerisinde cevap verilir,
15.4982 Sayılı Bilgi Edinme Kanununun Uygulanmasına İlişkin Esas ve Usuller Hakkındaki Yönetmenliğe göre yapılacak başvurular, ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarınca kabul edilir ve cevaplar kurum amiri imzası ile verilir,
16.Yazılar ekleri ve varsa evveliyatına ait dosya ile beraber imzaya sunulur,
17.Tüm yazışmaların ilgili birimlerce hazırlanması esastır. Yazıda parafı ve imzası bulunanlar yazının mevzuata ve Türkçe bilgisi yazım kuralına uygunluğunu dikkatlice incelemek durumundadırlar,
18.Basında çıkan iddia, ihbar, şikâyet, dilek ve temenniler, ilgili birim amirince izlenip, değerlendirilerek Kaymakama iletilir,
19.İmza Yetkisi verilen Kurum Amirinin izinli, görevli, raporlu olduğu hallerde verilen imza yetkisini vekili kullanır. Daha sonra asıl yetkiliye yapılan iş ve işlemler hakkında bilgi verilir.
20.Gizli konular sadece bilmesi gerekenlere ve bilmesi gerektiği kadarı ile açıklanır,
SORUMLULUK
1. Bu Yönerge ile verilen yetkilerin kullanılmasından kendilerine bağlı birimlerin yazışmalarından ve Yönerge hükümlerine riayet edilip edilmediğinden Birim Amirleri sorumludur.
6. İdare başvuruların doğrudan kamu hizmetini sunan birime yapılmasını ve ilk kademede sonuçlandırılmasını sağlamak için gerekli tedbirleri alır.
7. Doğrudan ilgili kuruma ya da birime yapılan başvurularda; birim amirleri konunun kendi görev alanları içinde olması koşuluyla başvuruyu kabul ederek konuyu incelemeye ve işlem sonucunu veya talep edilen hususu dilekçe sahibine yazılı olarak bildirmeye yetkilidirler.
8. Yazışmalarda, 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun ve 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu ile ilgili diğer mevzuatta belirtilen sürelerde vatandaşların taleplerine cevap verilmesi esastır. Gecikmelerden ilgili memur ve amirler müşterek olarak sorumludurlar.
9. Yazılar, varsa ekleriyle ve dosyası ile birlikte imzaya sunulur. Yazıların ilgili olduğu birim tarafından hazırlanması ve dağıtım yapılması esastır.
10. İlçe Kaymakamları tarafından yapılan geçici görevlendirmelerde acil hallerde Valilik Makamı bilgilendirilerek işlem tekemmül ettirilecek, diğer hallerde ise Kaymakamlıklar tarafından geçici görev teklifi usulüne uygun olarak Valilik Makamına sunulacaktır. Çok özel nedenler dışında memurlar arasında sıra ve eşitliğe dikkat edilecektir.
11.İçişleri Bakanlığı Valilik ve Kaymakamlık Büroları Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliğinin 5. oooo maddesinde yazışma kuralları ve kanallarını düzenlemektedir. Anılan maddenin (b) bendinde İl Genel ooooİdare Kuruluşlarının İl ve İlçe kademeleri arasındaki yazışmalarının Valilik ve Kaymakamlık kanalıyla ooooyapılacağı hükme bağlanmıştır. Bu konuda tüm birimler Yönetmelik hükümlerine titizlikle uyacaklardır.
12. Vatandaşlar tarafından Kaymakamlık Makamına sunulmasına gerek bulunmayan ve kurum içerisinde işlem yapılması gereken dilekçelerden;
İlgili birim amirleri tarafından havalesi yapılarak gerekli işlemler yapılacaktır.
Yukarıda sayılanlar örnek niteliğinde olup, şikâyet, izin ve icrai nitelik taşımayan ve mevzuatı gereğince Mülki İdare Makamına sunulması gerekmeyen hususlar içindir.
Dilekçe içeriği ve safahatı hakkında tereddüde düşülmesi halinde İlçe Makamı ile irtibat kurulması gerekmektedir.
YAZIŞMALARA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR
1. Bu Yönerge ile izin verilenler dışında; Yönerge kapsamındaki kuruluşların Bakanlık ve Merkez teşkilatları ile yapılacak her türlü yazışmalar Valilik kanalı ile yapılması, İl ve diğer illerdeki kuruluşlarla yapılacak yazışmaların Kaymakam imzası ile yapılması esastır.
5. Kurum ve kuruluşlardan gelen yazıların cevapları, yazının havale edildiği birim tarafından doğrudan yazıyı tanzim eden ilgili kurum ve kuruluşa yazılır. (Kaymakamlığımıza hitaben yazılmaz)
6. Güvenli elektronik imzayla imzalanacak üretilmiş bir belgeden çıktı alınıp gönderilmesi, çıktının uygun bir kesimine "Belgenin Aslı Elektronik İmzalıdır” ibaresi konulur.
7. Yazıların imza için Kaymakamlık Makamına sunulmasında aşağıdaki hususlar göz önünde bulundurulacaktır;
a) Normal Evrak Havalesi: Evrak masasına posta, kurye, evrak dağıtıcısı ve faksla gelen evraklar açıldıktan sonra incelenecek ve Makamın görmesi gerekenler dosya gömleği veya imza kartonu ile Makama arz edilecektir. Diğer evraklar Yazı İşleri Müdürünce imzalanarak ilgili kurumlara ivedi olarak intikal ettirilecektir.
b) Gizli Evrak Havalesi: Özellik taşıyan gizli, çok gizli ve isme yazılı evraklar açılmadan makama sunulacak ve makamın talimatı doğrultusunda işlem yapılacaktır.
c) Bilgi vermeyi ve açıklama yapmayı gerektiren yazılar, bizzat birim amirleri tarafından Kaymakam'ın takdir ve onayına sunulacaktır.
d) Kaymakam'ın imzasına sunulacak diğer yazılar Kaymakamlık sekretarya hizmetlerini yürüten görevli personele teslim edilecektir.
İKİNCİ BÖLÜM
İMZAYA veya ONAYA YETKİLİLER:
KAYMAKAM TARAFINDAN İMZALANACAK YAZILAR
İşlem ve konular,
KAYMAKAMIN ONAYINA BAĞLI İŞLEMLER VE KARARLAR
8.İlçedeki bütün memurların ödüllendirme onayları,
9.Mahalle ve Köy Muhtarlarının İzin onayları,
10. İlçe İdare Şube Başkanlarının yıllık, görev, mazeret, hastalık, refakat ve aylıksız izin onayları
11. İlçe Emniyet Amirliğinde görevli tüm rütbeli personelin; İlçe Jandarma komutanlığında görevli subaylar, Jandarma Asayiş Komando Bölüğü komutanları, karakol komutanları , Kaymakam korumaları ve başkorucuların; ilçe milli eğitim müdürlüğünde görevli şube müdürleri, halk eğitim müdürü, öğretmen evi müdürünün her türlü izin onayları,
12.Özlük dosyaları İlçede tutulan personelin her türlü aylıksız izin onayları ile özlük dosyaları İlçede tutulmayan personele verilmesi zorunlu olan aylıksız izin onayları,
13.İlçede görevli kamu personelinin izinlerini yurt dışında geçirmelerine ilişkin onaylar,
14.İlçe biriminde çalışan personelin İlçedeki Kurum ve kuruluşlarda 6 aya kadar geçici görevlendirme onayları,
15. Özlük dosyası ilçe biriminde bulunan personelin derece yükseltilmesine ilişkin onaylar,
16. Av Teskeresi ve Silah Ruhsat onayları,
17. İnternet Kafe İzin Belgesi onayları,
18. Dernek Lokallerinin izin belgesi ve ruhsatlarının verilmesi onayları,
19. Denetim ve Soruşturma için görevlendirme onayları,
20. 4483 Sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun uyarınca verilecek muhakkik görevlendirme onayları ve verilecek kararlar,
20. 3091 Sayılı Taşınmaz Mal Zilyetliğine Yapılan Tecavüzlerin Önlenmesi Hakkında Kanun uyarınca verilecek görevlendirme onayı ve kararlar,
22. 2946 Sayılı Kamu Konutları Kanunu ve Kamu Konutları Yönetmeliğinde belirtilen lojmanlarla ilgili İlçe lojman tahsis komisyon kararlarına ilişkin onaylar,
23. İl dışı ve ilçe dışı her türlü araç ve personel görevlendirme onayları,
24. Kaymakam tarafından imzalanması ve onaylanması istenilen diğer onaylar.
YAZI İŞLERİ MÜDÜRÜNÜN İMZALAYACAĞI VE ONAYLAYACAĞI YAZILAR
1. Kaymakamlığa gelen " Çok Gizli", "Gizli” ve "Kişiye Özel” ibaresi taşımayan zarflar ve yazılar Yazı İşleri Müdürü tarafından açılır, evrak üzerine gideceği birim yazılır, kaydı yapılarak Kaymakam tarafından görülmesi gerekenler ayrıldıktan sonra diğerleri ilgili birimlere Yazı İşleri Müdürü tarafından havale edilir,
10. 4483 Sayılı Kanuna göre verilen kararların ilgililerine tebligat işlemleri,
11. Mahalle Muhtarlarının Görev belgelerinin tasdiki,
12. Kaymakamın İlçe dışında olması ve hemen dönmesi mümkün görülmeyen zamanlarda, Kaymakam tarafından imzalanması gereken ancak özellik ve ivediliği nedeniyle gecikmesinde sakınca bulunan yazılar, (derhal bilgi verilmesi şartı ile)
13. Kaymakam tarafından imzalanması ve onaylanması istenilen diğer yazılar,
İLÇE İDARE ŞUBE BAŞKANLARI, BİRİM AMİRLERİ VE MİLLİ EMLAK ŞEFLİĞİNİN İMZALAYACAĞI YAZILAR
1. Bu yönergede belirtilen İlçe Kaymakamının imzalaması gereken yazılar dışında kalan her türlü ilçe içi yapılan yazışmalar.
10.Personel izin onayları (Kurum amirleri hariç)
11. Kaymakam tarafından izin verilecek birim müdürleri dışında kalan personelin yılık izinlerinin tamamı, mazeret ve sağlık izinlerine ilişkin onayların ise 5.güne kadar olan bölümü imzalanacaktır.
12. Kurum personellerinin sağlık raporlarının hastalık iznine çevrilmesine ilişkin onayların alınması,
13. İlçe merkezi ve köylere yapılacak araç ve personel görevlendirme (kurum amirleri hariç) yazılarının imzalanması,
MAHALLİ İDARELER İLE İLGİLİ HUSUSLAR
a) İlçeye bağlı köy ve bunların kurmuş oldukları birliklerin İl Makamı ve Merkez kuruluşları ile olan yazışmaları Kaymakamlık kanalı ile yapılır.
b) Belediyeler 5393 sayılı Belediye Kanununun 78 inci maddesi uyarınca kamu kurum ve kuruluşları ile doğrudan yazışabilir. Ancak cevabi yazılar mutlaka Kaymakam imzası ile gönderilecektir.
c) Muhtarların Köy Bütçe Hesaplarından para çekme veya başka hesaplara para aktarma talepleri ile ilgili bilgi, belge ve köy bütçe hesaplarının incelenerek, ilgi banka ile gerekli yazışmaları yapmak üzere İlçe Özel İdare- Vekili yetkilendirilmiştir.
UYGULAMAYA İLİŞKİN DİĞER HÜKÜMLER
1. İlçede kuruluşu bulunmayan Bakanlık veya bağımsız genel müdürlüklerin iş ve işlemleri, ilgili bakanlıkların işlemlerini yürüten birim müdürleri tarafından yürütülecektir.
ÇEŞİTLİ HÜKÜMLER
1. Yazışmalar 10 Haziran 2020 tarih ve 31151 sayılı Resmi Gazete' de yayımlanan Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik esaslarına göre yapılacaktır.
2. Birim amirlerince hazırlanan ve bizzat Kaymakam imzası ile gönderilecek, özellik arz eden ve Kaymakamlık Makamının takdirini gerektiren yazılar, yazılmadan önce Kaymakamlık Makamı ile istişare edilip mutabakat sağlandıktan sonra hazırlanacak ve imzalanmak üzere Kaymakamlık Makamına sunulacaktır.
3.Yazışmalar mevzuata uygun şekilde yazılacak, Yaşayan Türkçe’ ye yer verilecek standardizasyona dikkat edilecek ve imla kurallarına uyulacak.
4. Kaymakam adına yetki verilmiş makamlarca imzalanacak yazılarda imza yerine yetkilinin adı ve soyadı yazıldıktan sonra "Kaymakam a." ibaresi ve yetkilinin memuriyet unvanı yazılacaktır.
5.Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar hakkında Yönetmelik gereğince, yazı alanlarının sınırları içinde kalacak şekilde sayfa sonuna soldan başlayarak yazıyı gönderen kurum ve kuruluşun adresi, telefon ve faks numarası, e-posta adresi ve elektronik ağ sayfasını içeren iletişim bilgileri yazılacaktır. İletişim bilgileri bir çizgi ile ayrılarak yazının gönderildiği kurum ve kişilerin, gerektiğinde daha ayrıntılı bilgi alabilmeleri için başvuracakları görevlinin adı, soyadı ve unvanı adres bölümünün sağında yer alacaktır.
Alt makamlara yazılan yazılarda;
-Bilgilerinizi rica ederim
-Gereğini rica ederim
-Bilgi ve gereğini rica ederim
Üst ve denk makamlara yazılan yazılar;
-Bilgilerinize arz ederim
-Gereğini arz ederim
-Bilgi ve gereğini arz ederim
Üst, aynı düzey ve alt makamlar birlikte dağıtımlı olarak yazılan yazılarda;
-Bilgilerinizi arz ve rica ederim
-Gereğini arz ve rica ederim
-Bilgi ve gereğini arz/rica ederim
-Bilgi ve gereğini arz ve rica ederim tabiri kullanılacak, bunların dışında hiçbir tabir kullanılmayacaktır.
-Onaylarda; "ONAY", "UYGUNDUR", "MUVAFIKTIR" gibi değişik ifadeler yerine, her onay için “ OLUR” ifadesi kullanılacak ve imza yeri için yeterli bir boşluk bırakılacaktır.
YÖNERGEDE BELİRTİLMEYEN HUSUSLAR
Bu yönergede sayılmayan ve açıklanmayan hususlarda emsalleri dikkate alınır. Tereddüt edilen hallerde Kaymakam emrine göre hareket edilir.
YÜRÜRLÜK
1. Bu Yönerge hükümlerini Mazgirt Kaymakamı yürütür.
2.Bu Yönergenin yürürlüğe giriş tarihinden itibaren çeşitli kurumlarca muhtelif tarihlerde Mazgirt Kaymakamlığından alınmış olan imza yetkililerinin devrine dair tüm onaylar yürürlükten kaldırılmıştır.
3.Bu Yönergede tadat, tasarruf ve tarif edilemeyen hususlar ile tereddüte düşülen hususlarda Kaymakam emrine göre hareket edilecektir.
4.Bu yönergenin yayım tarihinden itibaren 1(bir) ay içinde İlçe İdare Şube Başkanları tarafından kendi iç yönergelerini hazırlayarak Kaymakama sunmaları gerekmektedir.
5.Bu Yönerge 10.09.2021 tarihinde yürürlüğe girer.
Necdet UÇAR
Kaymakam